neděle 19. dubna 2015

Plněné těstoviny se šalvějovou omáčkou

Než jsem se dostala k tomu, že udělám domácí těstoviny, trvalo to nějakou dobu. Přiznávám bez mučení, že se mi s tím nechtělo drbat a tohle je jedna z mála věcí v kuchyni, kdy jsem celkem pohodlná a ráda nakoupím v obchodě polotovary byť jen ty nejlepší. No a tak jsem se přemlouvala a přemlouvala, až jsem to jednoho dne nevydržela a prostě jsem se do toho pustila. A výsledek stál za to! Je pravda, že na denní výrobu to do momentu, kdy budu mít strojek, neplánuju, ale tohle už je taky v řešení :) Netuším, jak správná italska mamma může válet obden těsto, aby se její rodina najedla. Já bych to nedala :D

Ingredience:

Těstoviny:
100 g semolino mouky
1 vejce

Náplň:
100 g ricotty
100 g špenátu
2 lžíce strouhanky
2 lžíce čerstvě nastrouhaného špenátu
1 žloutek
špetka muškátového oříšku
sůl, pepř

Omáčka:
2 lžíce másla
1 naběračka vývaru
lístky šalvěje

Postup:

Začněte těstovinami. Smíchejte mouku a vajíčko a pořádně propracujte. Bude to chtít trochu zaposilovat, ale dá se to :) Těsto nechte odpočinout asi půl hodinky. Tuto dobu využijte na přípravu náplně - stačí jen vše smíchat dohromady a pořádádně promíchat. Těsto vyválejte nebo přojeďte strojkem na co nejtenší možnou tloušťku a nakrájejte na čtverečky. Na těsto dobrostřed položte kuličku náplně, přeložte na trojúhelníček, zmáčkněte okraje, aby nevylezl a kraje stočte do prstýnku. Vařte ve vroucí osolené vodě, dokud nevyplavou nahoru. Čas varu vystačí na nachystání omáčky. Na rozpálenou pánvičku nalijte vývar, přidejte máslo a promnuté lístky šalvěje. Hotové těstoviny přidejte na pánvičku k omáčce a trošku povařte spolu. Mně se povedlo je malinkou přichytit, ale mně to tak moc chutnalo. Další, co jsem dělala druhý den, už byly dokonalé, ale ty jsem samozřejmě zapomněla vyfotit :D Nezapomeňte na parmezán na posypání a snítku šalvěje na ozdobení. Náplň můžete klidně dělat napůl ricotta a napůl feta, aby měla výraznější chuť, ale zas s ohledem na to, že nechcete ztratit chuť šalvěje, není to nutné :)

Buon appetito!


Žádné komentáře:

Okomentovat