neděle 30. listopadu 2014

Jak Francouzi (ne)trpí v Česku

Aneb “tomuhle vážne říkáte bageta?”

Spousta lidí si myslí, že moje zapálení pro Francii a její kulturu je úzce spojeno s tím, že mám jednoho Francouze doma. Chyba. Do Francie jsem se zamilovala už na gymplu a to, že jednoho mám doma, je jen náhoda. Myslím, že bych s ním byla ať už by to byl Čech, Ind, Rus či Eskymák. :)

Sama jsem ještě nezažila život v cizí zemi, ačkolik jsem vždycky někam na delší dobu chtěla (ale pak se vždy zas vrátit domů), a tak mají můj obdiv všichni cizinci okolo mě… Však si to přiznejme – ačkoliv se tady “doma” klasice vyhýbám (lépe řečeno nedávám si ji tak často), jen co bych zajela za hranice, už bych si stýskala po svíčkové, guláši anebo po buchtách. A utopencích, ty totiž miluju.


Musím uznat, že přítel je celkem vděčný strávník a oblíbil si spoustu z české kuchyně. Miluje svíčkovou, guláš a v male hospůdce nedaleko našich si dává výpečky se zelím a knedlíky – deseti. Jako naprostou klasiku pak považuje smažák. Po prvním nechápavém pohledu a ujišťování se, jestli dobře slyším, mi řekl, že tohle ještě nikde neviděl, jen u nás v Čechách. A chutná mu (což je s podivem při tom, jak moc si Francouzi na kvalitních sýrech zakládají).

Sýry jsou vůbec velké téma. Máme to štěstí, že žijeme ve velkém městě, tak je nabídka celkem slušná. To je asi jediná věc, bez které by tu ten můj asi nevzdržel. Nemusí jíst sýr na tuny, ale mít doma kousek kvalitního Comté, co si dá po večeři, je prostě nezbytnost.Jen tak decentně malý kousek, aby se ta chuť jen rozplynula v puse. Uznávám, ujíždím na tom taky, a tak nákupy v My Food nebo Grand Moravia jsou pro mě nezbytností.

Naopak velice strádá při výběru pečiva. Ikdyž už je u nás sortiment celkem velký, ale jako pravá francouzská bageta to nechutná ani omylem. Takže při se při návštěvě Francie  vrháme na první pekárnu, co vidíme, abysme si mohli připomenout, jak ta bageta vlastně má chutnat. No a vlastně i takový croissant.


Ohledně vína naštěstí netrpí. Mám doma totiž celosvětovou raritu – Francouze, co nemá rád víno. Ačkoliv si vlastně nemáme co vyčítat. Já zas nemám ráda pivo. Dvojka k pohledání, co? :) Asi jsme se vážně hledali, až jsme se našli…

Žádné komentáře:

Okomentovat