neděle 30. listopadu 2014

Svařák - aneb ať žije vánoční "romantika"


Nevím jak vy, ale já mám pocit, že Vánoce a vůbec celá jejich atmostféra jde nějak do kytek. Anebo možná stárnu. Prostě už nejsem tak nadšená z rozsvícených světýlek a vánočních "výprodejů"od poloviny října... Je ale jedna věc, kterou si nenechám ujít nikdy - vánoční trhy.

S přítelem máme už třetím rokem rituál, který k nám neodmyslitelně patří. Jedny z prvních rande jsme měli v Brně na Zelňáku a dopřávali si vánoční punč. A tohle teď opakujeme každý rok. Ze všech trhů v Brně mi ten na Zelňáku přijde nejlepší a tak nějak nejmíň uspěchaný. K naší smůle se na Zelňáku kope (a popravdě to nevypadá, že by to nějak postupovalo) a tak letošní Vánoce na Zelňáku jsou Vánoce na Moraváku.


Představa, že punč z toho NAŠEHO stánku na Moraváku nebude, mě děsila a tak když jsme tam šli, opakovala jsem si pořád dokola "prosím, prosím, ať ho tam mají". A měli. Co tam bylo taky, bylo ohyzdné svítící "ruské" kolo a spousta lidí, že se nedalo hnout. Vánoní atmosféra jak poleno... Ale hlavně, že byl punč, a tudíž mi letošní Vánoce už s klidem zase můžou být putna.

A přece ne tak uplně. Přenesli jsme si Vánoce tak trochu domů a já uvařila pomerančový svařák.


Ingredience:

1 lahev červeného vína
1 pomeranč
100 g cukru (tohle je vážně odhad, cukru dejte tak, aby vám chutnalo :))
5ks hřebíčku
1 celá skořice
1 "hvězdička" badyánu

Postup:

Vymačkejte šťávu z jednoho pomeranče a v kastrolu začněte ohřívat. Přisypte cukr a řádně promíchejte. Až se rozpustí, přidejte koření, trochu provařte a pak zalijte vínem. Dejte si pozor, abyste nevyvařili alkohol!

Na zdraví! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat