neděle 7. prosince 2014

Sladko-kyselé kuře s rýží

Nevím, jak jste na tom vy, ale mně ani snědení půlky citrónového koláče nepomohlo získat dostatek vitamínu C a dostatečnou imunitu, abych se vyhla chřipce. Příště ho asi budu muset sníst celý, snad to zabere :-D Každopádně tenhle víkend jsem se ocitla v nepoužitelném stavu, kdy se mi pomalu nechce ani vařit. Musím ale říct, že mám úžasného muže, který se o mě stará, jak kdybych byla chlap umírající na rýmičku. No a tak proč toho nezneužít, že? :-D

Když už jsem muže v tom láskyplném opečovávání tak zneužila, musím se mu taky nějak odvděčit. A tak jsem se pustila do něčeho, co je rychlé a zároveň jiné od toho, co jíme běžně. Kuře na tak nějak čínský způsob.

Ingredience:

3 kuřecí prsní řízky
2 červené papriky
1/2 konzervy ananasu
100 g zelených fazolových lusků
1 střední cibule
2 stroužky česneku
1 hrst pražených kešu oříšků
6 lžic rajčatového pyré
2 lžíce třtinového cukru
1 lžíce medu
4 lžíce balzamikového octa
1 čajová lžička sojové omáčky
1/2 čajové lžičky chilli
olivový olej

Postup:

Nejprve si na olivovém oleji orestujeme nakrájenou cibuli a česnek (nemusí být nijak závratně najemno), poté přidáme papriku nakrájenou na větší kousky a nakonec fazolky (pokrájené na délku max 2cm). Až se nám zelenina orestuje, vyndáme si ji z pánvičky do misky stranou a orestujeme kuře nakrájené na kostičky, osolené a opepřené. Stejně jako jsme vyndali zeleninu, vyndáme i kuře a nakonec si orestujeme ananas, který jsme scedili, a posypeme třtinovým cukrem a přidáme lžičku medu. Ve chvíli, kdy nám karamelizuje, přidáme kuře a zeleninu, nalijeme balzamikový ocet, trochu sojové omáčky a můžeme podle chuti přidat i chilli. Nakonec nasypeme hrst kešu oříšků a vše dusíme asi deset minut. Podáváme s rýží.

Dobrou chuť! 

Žádné komentáře:

Okomentovat