pondělí 8. prosince 2014

Tvarohový koláč

Jak už jsem zmiňovala u sladko-kyselého kuřete, tento víkend byl ve znamení horkého čaje, citrónu, medu a postele. Válet se ale celý den v posteli nedokážu a tak jsem kromě vaření i upekla. Našla jsem recept, co se tváří jako cheesecake, ale 100% cheesecake to není. Nicméně ale není špatný.

V první chvíli mě celkem zarazilo lití tvarohového "krému" na těsto, které se alespoň nepředpeklo. Dívala jsem se tudíž s celkem velkou nedůvěrou do trouby, co z toho vyleze, ale asi po dvaceti minutách už to vypadalo celkem dobře. A chuť super, dokonce i fakt, že Terezka neumí číst a koupila místo vanilkového banánový pudink, nic moc nezkazil :D

Recept jsem našla na stránkách magazínu apetit : 
http://www.apetitonline.cz/recept/tvarohovy-kolac-s-malinovou-omackou

Ingredience:

Těsto:
100 g krupicového cukru
150 g hladké mouky
1/2 sáčku kypřícího prášku
1 vejce
100 g másla
nastrouhaná kůra z půlky citrónu

Náplň:
160g másla
425 ml mléka
500 g měkkého tučného tvarohu
3 vejce
1 sáček vanilkového pudinku
kapka vanilkového aroma
175 g krupicového cukru

Postup:

Smíchejte suroviny na těsto, vypracujte křehké těsto a dejte do ledničky odpočinout. Je potřeba postupovat celkem rychle, aby se vám těsto nelepilo všude možně, v případě nouze přisypte malinko mouky.

Zatímco vám těsto odpočívá, smíchejte rozpuštěné máslo s mlékem. V míse smíchejte tvaroh, vejce, pudink (čtěte, než nasypete ten banánový :-D), rum a cukr a nakonec přidejte mléko s máslem a metličkou hezky vyšlehejte, aby se hmota spojila.

Předehřejte si smlouvu na 150 stupňů. Do koláčové smlouvy si dejte pečící papír, vmačkejte do formy těsto a nalijte náplň. Pečte 45 minut.

V originálním receptu byla u dezertu malinová omáčka, my jsme dělali jahodovou. Oboje je super :)

Máte nějaký recept na rychlý koláč? Podělte se :)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat