středa 25. března 2015

Pikantní plněné brambory

Že brambory neslouží jen jako příloha k masu a že se z nich dá vykouzlit i samostatné jídlo na večeři anebo i rychlý oběd, snad víme všichni. A to ať už mluvíme o francouzských bramborách, španělské tortille (neplést si s mexickou plackou, tohle je něco úúúúplně jiného) anebo právě plněné brambory. Ano, přiznávám, dají se jako příloha dát taky, ale stejně tak neurazí jako samostatné jídlo.
 
Najdete určitě spoustu receptů s nivou a šunkou nebo i pomazánkovým máslem. Já jsem se rozhodla dát těmto bramborám troche jiný říz. Nachystala jsem brambory, které bych snad pro jejich pálivost nazvala a la Mexicana :) Zkuste je, snad i vám budou chutnat :)
 
Ingredience :
 
10 středních brambor
100 g slaniny
100 g čedaru
2 pikantní papričky (tentokrát jsem použila domácí naložené feferonky)
100 g zakysané smetany
1 střední cibule
1 stroužek česneku
1 lžíce másla
bylinka na ozdobení
sůl, pepř
 
Postup:
 
Nejprve si uvařte brambory ve slupce, po uvaření je sceďte a ochlaďte ve studené vodě. Seřízněte vrch brambory a vnitřek vydlabejte. Nechte po stěnách dostatek brambory, aby vám to vše drželo. Vydlabanou hmotu si dejte stranou do misky. Už mezitím, co se Vám brambory vaří si můžete dát na másle osmažit najemno nakrájenou cibulku a česnek a poté i slaninu na drobné kostičky, ke které pak přidejte i pálivou papričku (nadrobno). K této směsi jsem přidala i vnitřek vydlabaných brambor a prosmažila (vnitřek nejdřív promačkejte jak na šťouchané brambory). Směs si pak dejte do mísy a promíchejte s nastrouhaným čedarem. Podle potřeby ještě dosolte a dopepřete, můžete donitř nasekat i nějakou bylinku - třeba rozmarýn. Já jsem na ni tak intenzivně myslela, až jsem na ni hlava děravá zapomněla. Ale i tak to byla dobrota :) Směsí naplňtě brambory a dejte péct pod gril (dá se dělat i na venkovním) na 250 stupňů asi 15 minut, jednoduše než se vše hezky zapeče a chytne barvičku. Podávejte se zakysanou smetanou a bylinkou.
 
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat