pátek 3. dubna 2015

Celerový krém

Jak to tak při pohledu z okna vypadá, zimě se ještě tak úplně nechce pryč a tak je někdy potřeba se pořádně zahřát. A čím jiným, než hezky horkým krémem? Myslím, že už jsem zmiňovala, že mám právě daleko radši krémy, než "vodové" polévky, takže pokud už vařím polévku, je to právě ta krémová. A mezi favority patří bezkonkurenčně tahle celerová.

Vím, ne každý musí celer a ne každý si ho rád dá - sama ho až tak nevyhledávám, ale prostě v polévce se ho můžu utlouct. A tak třeba změní i Váš názor na něj :) Na recept prakticky "nic" nepotřebujete, zato je výsledek moc chutný.

Ingredience:

1 bulva celeru
2 menší cibule
3 stroužky česneku
2 lžíce másla
cca 1 l domácího zeleninového vývaru (začly farmářské trhy, tak jsem si navařila do zásoby a teď na mě čeká v mrazáku :))
1/4 muškátového oříšku
sůl, pepř
1 lžíce zakysané smetany
bylinka na ozdobení

Postup:

Na másle nechte zesklovatět cibuli a česnek, přidejte na kostičky nakrájený celer a opékejte asi 5 minut. Zalijte vývarem a nechte provařit do změknutí. Následně rozmixujte a pokud chcete mít polévku hodně hladkou, tak ji můžete i přepasírovat. Já ji mám radši jen rozmixovanou, takže to už víc neřeším :). Jelikož se vývaru nepřidává až tolik a celeru je v polévce dost, samotné rozmixování by mělo zajistit dostatečně hustou polévku. Osolte, opepřete, nastrouhejte muškátový oříšek a provařte ještě asi 5 minut. Podávejte se lžící zakysané smetany a krutonky. 

Dobrou chuť :)


Žádné komentáře:

Okomentovat