úterý 28. července 2015

Kuře na paprice

Aneb někdy taky vařím starou dobrou českou klasiku

Ikdyž to tak nevypadá, někdy si (a moc ráda) dám českou klasiku. No a ostatně jsem i zmiňovala, že drahá polovička miluje českou kuchyni, takže čas od času mě to popadne a vrhnu se na něco obyčejně neobyčejného. Tentokrát jsem už asi 14 dní měla strašnou chuť uvařit (ani ne tak sníst, ale uvařit) dobrou svíčkovou. Nakoupila jsem vše potřebné, dotáhla to domů a k mému naštvání jsem po bližším ohledání masa zjistila, že už jaksi není použitelné. No nevytočí to?

A tak jsem vyrabovala mrazák, našla zásoby kuřete a rozhodla se, že opráším jinou klasiku, kterou doma milujeme. Je pravda, že nejčastěji jsem dělala kuře na paprice s knedlíkem, ale měla jsem tak trochu náladu si ho dát nějak jinak, než obvykle - takže proč ne nočky? :)  Aspoň pro mě od běžného servírování s knedlíkem to byla docela změna. Snad si také pochutnáte. 

Ingredience:

Omáčka:

2 kuřecí stehna
1 cibule
1,5 lžíce sladké papriky
1 lžíce uzené papriky
1 kelímek smetany na vaření
4 kuličky nového koření
máslo a mouka na jíšku
pepř, sůl

Noky:

50g másla
1 vejce
450 g hrubé mouky
250 ml mléka
1 lžička kypřícího prášku
sůl

Postup:

Nejprve si v rozpáleném kastrolu nechte zatáhnout kuře. Jelikož jsem ve stejném kastrolu nechávala zesklovatět na másle cibuli, zatáhla jsem kuře na másle, ale tady si musíte dát vážně pozor, aby se nepřepálilo. Po zatáhnutí ho vyjměte a nechte zesklovatět zmíněnou cibuli. Zaprašte paprikou a to jak sladkou tak uzenou - uzená paprika všemu dodá spešl neodolatelnou chuť. Vraťte maso a podlijte vývarem. Nedávejte hned všechen, podlévejte průběžně. Změklé maso pak oberte a vraťte zpátky. Já nemám moc ráda provařenou a produšenou kůži, tudíž jsem vracela jen čisté maso. Přidejte smetanu, zahustěte jíškou a dle potřeby dosolte a dopepřete. Noky jsou pak už brnkačka - utřete si mášlo s vejcem a solí, postupně přidávejte mouku smíchanou s kypřícím práškem a dolévejte mléko. Vše nechte asi 20 minut odpočinout a pak jen tvarujte pomocí lžíce a dejte vařit do vroucí vody na asi 7 minut. A hotovo! Knedlíčky (nebo snad nočky? :) ) můžou být i z krupičky, každý sobě po chuti :)

Dobrou chuť :)


Žádné komentáře:

Okomentovat