pátek 17. července 2015

Quiche aux épinards - špenátový quiche

Quiche má jednu obrovskou výhodu – můžete vytvořit nepřeberné množství druhů, fantazii se prakticky meze nekladou a to vlastně nejen, co se týká těsta – doma máme sice asi nejradši klasiku. Základ je stejný jako na pokrývací těsto u Tarte tatin, nepřidává se žádný cukr, takže je to univerzál. Dá se ale změnit i druh mouky (například špaldová) anebo můžete použít i listové těsto jako to někdy dělá i moje francouzská tchyně J.
No a náplně… je jich taaaaak moc, ale já vám tu všechny hned psát nebudu, ať máte taky nějaké překvápko, až sem dám zase další recept ;). Ten dnešní je špenátový quiche (Quiche aux épinards). Špenát jsem jako malá nesnášela, asi jako každé druhé děcko. Pokud byste mi nedrželi buclaté tvářičky tak, abych měla otevřenou pusu a druhou rukou mi rvali vidličku se špenátem do pusy, možná byste uspěli. Jinak ale ne, vyhýbala jsem se mu jak čert kříži. A asi už jsem prostě natolik gastronomicky vyspělá (čti stará :D), že jsem si k němu tu cestu našla. A tady máte recept J
Ingredience:
Těsto viz recept na Tarte tatin
Náplň:
 
2 hrsti čerstvého listového špenátu anebo můžete i dát mražený (nechat samo sebou rozmrznout)
4 vajíčka
1 menší šálek smetany – čím tučnější tím lepší
1 střední cibule
1 stroužek česneku
1 lžíce másla
Slanina - nepovinná
Špetka muškátového oříšku
Sůl, pepř
Postup:
Dejte do trouby péct naslepo těsto na asi patnáct minut (180 stupňů). Mezitím si nachystejte náplň. Rozklepněte a ukvedlejte vajíčka se smetanou, přidejte sůl a pepř, nastrouhejte trochu muškátového oříšku. Na pánvičce si rozehřejte mášlo a nechte zesklovatět cibulku a česnek nakrájené najemnou, přidejte špenát a trochu poduste. Pokud máte chuť to vše nakopnout do next levelu, přidejte i slaninu, já ji v tomto quiche naprosto miluju! Stačí ji jen osmahnout s cibulkou. Ve chvíli, kdy máte těsto předpečené, zalijte špenát (trochu vychladlý) směsí vajíček a smetany, promíchejte a celou směs vylijte na těsto. Dejte péct na dalších asi 15 minut. Můžete do směsi přidat i sýr (jako u Pórkového quiche), já ale tento špenátový mám nejradši takto J
Bon Appétit!

Žádné komentáře:

Okomentovat