sobota 13. prosince 2014

Plněná zelenina s rozmarýnovými brambory

Tohle je snad jeden z nejprimitivnějších a zárověň u nás doma nejvděčnějších receptů. Celkem často jsem o tuto večeři doma žádaná a vlastně mi to ani moc nevadí. Není to nijaká závratná práce a zároveň si člověk pochutná.

Když jsme byli před rokem ve Francii u přítelových rodičů, jeho maminka k jedné večeři dělala taky plněnou zeleninu. A neomezují se na klasické papriky jako my. Byla cuketa, rajčata, lilek a naše klasická paprika. Směs co byla vevnitř se chuťově lišila od toho, co jsem u nás zvyklá. A právě to, co jsem u nich ochutnala, vás nechám ochutnat i v tomto receptu.

Ingredience:

500 g mletého hovězího masa (můžete i půl na půl s vepřovým, ale hovězí je lepší)
Zelenina na naplnění dle chuti - papriky, rajčata, lilek, cuketa...
1 menší cibule
1 vajíčko
4 lžíce parmezánu
1 lžička hořčice
2 snítky rozmarýnu
2 snítky tymiánu
sůl, pepř

Postup:

Nakrájíme si nadrobno menší cibuli a smícháme s masem, parmezánem, vajíčkem, hořčicí, nadrobno nakrájeným rozmarýnem a tymiánem, osolíme a opepříme. Pro získání správně konsistence a aby nám vše drželo pohromadě, přidáme dle potřeby mouku - tak to dělá jeho maminka - popřípadě strouhanku - tak to dělám já. Naplníme vydlabanou zeleninu směsí a dáme péct na 180 stupňů na 20-25 minut. Na posledních 5 minut zapneme program gril na 230 stupňů.

Zeleninu jsem podávala s opečenými brambory. Stačí, když si nakrájíte menší brambory na půlměsíčky, dáte na plech, zakápnete olivovým olejem, osolíte a opepříte a prokladete snítkami roymarýnu. Můžete i posypat pokrájeným rozmarýnem. Časově ideálně pečte s plněnou zeleninou, vyjde vám to akorát. 

Bon Appétit !!

Žádné komentáře:

Okomentovat